Návštěvní kniha

Prostor pro vaše dotazy, návrhy, připomínky atd.

35 odpovědí k Návštěvní kniha

  • K vyprávění pana Josefa Šimsy. Kromě toho, že paní Horká udělala při přepisování několik gramatických chyb, to vyprávění obsahuje i několik chyb faktografických. Tam by stačila jen doplňující, popřípadě vysvětlující poznámka! Celkově je to slušný popis osidlování Volyně!

    • Dobrý den, za předpokladu, že přepisujeme původní text a není uvedeno, že byl upraven přepisujícím, ponechává se zcela v původním stavu, tedy i s gramatickými chybami, hrubkami či nesmysly.

  • Píšu diplomovou práci o provádění retribucí na Českobudějovicku. Chtěla bych popsat nějaký konkrétní případ Mimořádného lidového soudu v Českých Budějovicích (podle tzv.velkého retribučního dekretu) a nějaký případ MNV v Českém Krumlově (podle tzv. malého retribučního dekretu). Hledám pamětníky kteří by byli ochotni se se mnou podělit o své zkušenosti. Předem děkuji těm kteří mi něco řeknou o této rozporuplné době.
    S pozdravem Klára

  • Dobrý den, k článku „Letecké neštěstí u Modré Hůrky v roce 1934“ bych chtěl poznamenat, že se žádné letecké neštěstí u Modré Hůrky v roce 1934 nestalo. To, o kterém se v článku píše, se stalo na střelnici v Milovicích, a v Modré Hůrce je pochován pilot František Strnad, který při něm zahynul. Dle novinových článků v novinách Pozor ze dne 4.4.1934 a 7.4.1934 došlo k havárii při ostrých střelbách pozorovatelů na pozemní cíl. Pozorovatel Pavel Punčochář při první střelbě neuspěl, takže mu při opakované střelbě chtěl pilot usnadnit míření, a letěl proto v malé výšce minimální rychlostí. Přitom sledoval průběh střelby a nevěnoval se řízení, takže letoun spadl do vývrtky a narazil do země. Snaha pomoci kamarádovi tak stála oba život.

    • Dobrý den
      V článku je uveden pramen a to kronika obce Tuchonice, zde je uvedeno i svědectví na tuto událost. Pokud chcete napsat o této události článek, jistě jej zde rádi zveřejníme

      • Dobrý den, zápis z kroniky obce Tluchonice místo nehody vůbec neuvádí. Že se to stalo někde poblíž, byla mylná dedukce. Až v novinách je uvedeno, že se to stalo na střelnici v Milovicích. Jestli máte pochybnosti, podívejte se v knihovně do starých novin. A navrhovaný článek o nehodě bych napsal, jenže on sem nepatří, protože Milovice nejsou na Českobudějovicku. Navíc jeden článek o jedné nehodě stačí, jen by bylo dobré opravit matoucí název. Kdyby se jmenoval třeba „Letecké neštěstí v roce 1934, hrob pilota v Modré Hůrce“, bylo by to úplně správně. A mohu vám poslat i kopie článků k doplnění, abyste nemusel do knihovny.

  • Dobrý den, v článku „Pomník letecké havárie u Třitimi“ je uvedeno chybné datum. Správné datum 8.9.1929 je v časopisu Letectví, který je v článku taky zmíněn. V kronice Týna nad Vltavou se kronikář dopustil chyby, když napsal: „V neděli, dne 7. září 1929,…“ protože 7.9.1929 byla sobota. Zmíněná neděle byla opravdu 8.9.1929, jak správně uvádí Letectví.

    • Dobrý den, budu Vaši připomínku ohledně datu konzultovat s autorkou příspěvku
      Přeji hezký den
      Erik

  • Dobrý den, copak se děje s vaším webem? Jeden příspěvek za poslední dva měsíce je docela málo, je mi to moc líto, jsem vaším pravidelným čtenářem a chybí mi nové články. Je to velká škoda. Zajímavé cenné informace, které jste zde publikovali, mi pomáhaly překonat stesk po regionu, z něhož (téměř – kousek vedle) pocházím. Ať už je příčina spánku této skvělé stránky jakákoli, přeji vám její co nejrychlejší překonání, nejen mně by udělalo velkou radost, kdyby vaše chvályhodné snažení pokračovalo aspoň v omezeném režimu. Každopádně díky za všechno, co jste zde doposud publikovali.

    Zdravím z Valašska,
    –Vojta Straka

    • Připojuji se k panu Vojtovi. Vystihl přesně, co jsem chtěl také napsat, nebudu proto to stejné opakovat. Děkuji autorům stránky za dosavadní činnost a budu doufat v publikování nových článků i v budoucnu.
      Zdravím z Brna,
      Jan

    • Dobrý den všem návštěvníkům a přátelům našich stránek. Rád bych Vás prostřednictvím tohoto příspěvku pozdravil a uklidnil s tím, že naše stránky stále fungují a fungovat budou. Všichni administrátoři jsou pracující a tomuto koníčku se věnují ve volném čase, nicméně v tuto chvíli se pracuje na dokončení několika příspěvků. Již brzy se můžete těšit na jejich zveřejnění.
      Zdravím Vás
      Erik Hieke

  • Díky za článek Vzpomínky pana Františka Marka !!! Pan Marek byl za 1.SV v zajateckém táboře ve Vittorii na Sicílii, stejně jako můj praděda. Narozdíl od pana Marka se do Vittorie dostal zajetím u Doberdo a přes přístav Pozzallo. Ve Vittorii se roku 1917 přihlásil do ČS legií, kam byl také roku 1918 zařazen. Minulý týden jsem ve Vittorii byla a zjistila, že v tamním lágru bylo na 18.000 rakousko-uherských vojáků. Přesto je ale informací o životě v tomto táboře pramálo. Jsem proto za toto osobní svědectví moc ráda! Díky!

  • Ahoj ,to jsou tu parádní stránky. Mám v paměti dva krátké příběhy od mého dědy ,zejména pozadí vyšetřování z období poválečném. Rodina Erembergů a Reembergů z Hluboké nad Vltavou . Příběh baštýře či hajného z obce Lutová. Bych se podělil jestli bych mohl jen třeba doplnit tyto příběhy o pár drobností ( zřejmě podstatné) které asi určitě v protokolech zapsány nebudou.

  • 27. srpna 1968 bylo okupanty obsazeno sportovní letiště Svazarmu na Hosíně a kasárna ve Čtyřech Dvorech.
    Toho dne jsem byl velitelem stráže na tankodromu za kasárnami. Přesný čas už si nepamatuji, ale bylo to hodně brzy ráno. Mohu poskytnout určité informace za informace podobného rázu. nebyly obsazeny kasárna, ale pouze strážní stanoviště. Byla to provokace ruských vojsk. Naše stanoviště bylo obsazeno skuinou ruských vojáků v čele sporučíkem ruské armády poté, co nás oblíčila supina ruských tannků.
    Jan Škarkal

  • Dobrý den,

    velmi mne zaujal článek o táboru RAD na Dobré Vodě u ČB, rád bych se na místo podíval, mohli byste mi prosím pomoci s bližší lokalizací?. (Nemám v úmyslu tam pobíhat s detektorem kovů, ale zajímalo by mne, kde to je, kdysi dávno (v rámci diplomky) jsem zpovídal jednu paní, která tam pomáhala, myslím, že bych i někde našel foto.) Děkuji.

    • Dobrý den. Je to les naproti domovu důchodců. Pokud byste měl nějakou zajímavou fotografii, určitě o ní budeme stát.

  • Dobrý den.
    Měla bych na Vás dotaz a to: Nevíte zda-li existují památníky v zahraničí pohřbených českých vojáků z 1. světové války a jejich seznam? Jedná se mi o místa Burštýn – Halič, Rača v Srbsku.
    Děkuji za pomoc Jiřina

  • Vážený pane Ciglbauere, četl jsem Váš článek o programu euthanasie. Chtěl bych se zeptat na zdroj Vámi uváděných informací, například „Například mezi dubnem a červencem 1941 bylo odvezeno 483 pacientů z Dobřan do Hartheimu.“ nebo „Dobřanech, kde bylo do konce roku 1942 zřízeno tzv. dětské odborné oddělení, na kterém byla prováděna euthanasie na dětech a mladistvých.“ V Dobřanech bydlím a o historii ústavu se zajímám, sepsal jsem dokonce skromnou seminární práci. Konkrétně o programu euthanasie jsem našel pouze zanedbatelnou zmínku v pamětech jednoho lékaře, víc nic. Děkuji.

    • Dobrý den. V letošním roce jsem navštívil památník v Hartheimu a mluvil zde s pracovníky památníku a některé údaje zde získal. Konkrétně informace o Dobřanech, na které se ptáte jsou publikovány i v katalogu, který památník nedávno vydal dokonce v české verzi, ale bohužel se dá získat asi jen v Hartheimu.

  • Dobrý den,
    Rád bych se dozvěděl něco víc o lokalitě Dlouhý vrch (dubičák) mezi obcemi Dubičné a Malé Dubičné.Údajně zde mělo něco probíhat okolo roku 1800 a později nějaké letište..Kdyby někdo věděl kde se dozvím víc, budu moc rád za každé info :-)

    • Dobrý den, zkuste pamětní knihu Hlincovy Hory, je na netu ke shlédnutí a také knížku Rudolfovsko z roku cca 2008, tam najdete i odkazy na literaturu okolí

    • Dobrý večer, napište mi na: dedasevcik@seznam.cz – nějaké materiály o začátcích létání na Dlouhém vrchu mám.

  • Obnovená socha sv. Jana Nepomuckého u Dobřejovic:

    Dobrý den, víte prosím autora této pískovcové sochy? Děkuji za dodání informace, B. Darmovzalová

    • Dobrý den paní Darmovzalová
      Socha sv. Jana Nepomuckého v místech „U Jáníčka“ byla obnovena v roce 2014 ve spolupráci s LČR. Jedná se o sochu z umělého pískovce. Socha, která zde původně stávala byla litinová a v průběhu druhé poloviny 20. století byla zničena vandaly a nakonec zloději drahých kovů. P.S. kontakt na prodejce sochy mám.

  • Dobrý den,
    mohli byste mi, prosím, poradit, kde seženu historické záznamy týkající se Hněvkovické přehrady, Purkarce, Jaroslavic, Buzkova? Jedná se o výstavbu Hněvkovic a zatopení zmíněných vesnic.
    Děkuji

    • Dobrý den doporučuji si sehnat knihu od Verbíka Minulost a socialistická přítomnost Purkarec….je to z roku tuším 1984, ale budete se divit, kolik je tam zajímavostí. S pozdravem Erik

  • Dobrý den,
    zaujala mě informace na http://severniceskobudejovicko.cz/2015/08/16/hosin/, kde jsou zmíněna Zděná boží muka „Slámů kaplička“. Velmi pravděpodobně má spojitost s hosínským rodem Slámů, mých předků. Nevíte, jestli (a kde) bych mohl nalézt jakékoliv další informace?
    S díky a pozdravem
    Pavel Trantina

    • Dobrý den, o této kapličce je něco málo v pamětní kronice farnosti Hosín. Zkuste se obrátit na hosínského kronikáře pana Tibitanzla. Případně bych se na ní podíval sám, ale jestli si pamatuji, tak tam byl uveden jen pomístní název kapličky „Slámů“ bez nějakých dalších podrobností.

  • Dobrý den, určitě bych Vám rád doporučil archeologickou literaturu. Pokud by Vás zajímalo něco konkrétního, napište mi na můj mail, je uveden v úvodu stránek
    S pozdravem
    Erik Hieke

  • Dobrý den,
    mohli byste mi, prosím, poradit, kde seženu historické záznamy týkající se území Hluboké nad Vltavou – Zámostí (konkrétně okolí železničního nádraží)?
    Jedná se mi o období Keltů.
    Nevím, zda-li takové podklady existují.

    Děkuji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Menu
Nejnovější komentáře
Statistika návštěvnosti

TOPlist