Návštěvní kniha

Prostor pro vaše dotazy, návrhy, připomínky atd.

35 odpovědí k Návštěvní kniha

  • K vyprávění pana Josefa Šimsy. Kromě toho, že paní Horká udělala při přepisování několik gramatických chyb, to vyprávění obsahuje i několik chyb faktografických. Tam by stačila jen doplňující, popřípadě vysvětlující poznámka! Celkově je to slušný popis osidlování Volyně!

    • Dobrý den, za předpokladu, že přepisujeme původní text a není uvedeno, že byl upraven přepisujícím, ponechává se zcela v původním stavu, tedy i s gramatickými chybami, hrubkami či nesmysly.

  • Píšu diplomovou práci o provádění retribucí na Českobudějovicku. Chtěla bych popsat nějaký konkrétní případ Mimořádného lidového soudu v Českých Budějovicích (podle tzv.velkého retribučního dekretu) a nějaký případ MNV v Českém Krumlově (podle tzv. malého retribučního dekretu). Hledám pamětníky kteří by byli ochotni se se mnou podělit o své zkušenosti. Předem děkuji těm kteří mi něco řeknou o této rozporuplné době.
    S pozdravem Klára

  • Dobrý den, k článku „Letecké neštěstí u Modré Hůrky v roce 1934“ bych chtěl poznamenat, že se žádné letecké neštěstí u Modré Hůrky v roce 1934 nestalo. To, o kterém se v článku píše, se stalo na střelnici v Milovicích, a v Modré Hůrce je pochován pilot František Strnad, který při něm zahynul. Dle novinových článků v novinách Pozor ze dne 4.4.1934 a 7.4.1934 došlo k havárii při ostrých střelbách pozorovatelů na pozemní cíl. Pozorovatel Pavel Punčochář při první střelbě neuspěl, takže mu při opakované střelbě chtěl pilot usnadnit míření, a letěl proto v malé výšce minimální rychlostí. Přitom sledoval průběh střelby a nevěnoval se řízení, takže letoun spadl do vývrtky a narazil do země. Snaha pomoci kamarádovi tak stála oba život.

    • Dobrý den
      V článku je uveden pramen a to kronika obce Tuchonice, zde je uvedeno i svědectví na tuto událost. Pokud chcete napsat o této události článek, jistě jej zde rádi zveřejníme

      • Dobrý den, zápis z kroniky obce Tluchonice místo nehody vůbec neuvádí. Že se to stalo někde poblíž, byla mylná dedukce. Až v novinách je uvedeno, že se to stalo na střelnici v Milovicích. Jestli máte pochybnosti, podívejte se v knihovně do starých novin. A navrhovaný článek o nehodě bych napsal, jenže on sem nepatří, protože Milovice nejsou na Českobudějovicku. Navíc jeden článek o jedné nehodě stačí, jen by bylo dobré opravit matoucí název. Kdyby se jmenoval třeba „Letecké neštěstí v roce 1934, hrob pilota v Modré Hůrce“, bylo by to úplně správně. A mohu vám poslat i kopie článků k doplnění, abyste nemusel do knihovny.

  • Dobrý den, v článku „Pomník letecké havárie u Třitimi“ je uvedeno chybné datum. Správné datum 8.9.1929 je v časopisu Letectví, který je v článku taky zmíněn. V kronice Týna nad Vltavou se kronikář dopustil chyby, když napsal: „V neděli, dne 7. září 1929,…“ protože 7.9.1929 byla sobota. Zmíněná neděle byla opravdu 8.9.1929, jak správně uvádí Letectví.

    • Dobrý den, budu Vaši připomínku ohledně datu konzultovat s autorkou příspěvku
      Přeji hezký den
      Erik

  • Dobrý den, copak se děje s vaším webem? Jeden příspěvek za poslední dva měsíce je docela málo, je mi to moc líto, jsem vaším pravidelným čtenářem a chybí mi nové články. Je to velká škoda. Zajímavé cenné informace, které jste zde publikovali, mi pomáhaly překonat stesk po regionu, z něhož (téměř – kousek vedle) pocházím. Ať už je příčina spánku této skvělé stránky jakákoli, přeji vám její co nejrychlejší překonání, nejen mně by udělalo velkou radost, kdyby vaše chvályhodné snažení pokračovalo aspoň v omezeném režimu. Každopádně díky za všechno, co jste zde doposud publikovali.

    Zdravím z Valašska,
    –Vojta Straka

    • Připojuji se k panu Vojtovi. Vystihl přesně, co jsem chtěl také napsat, nebudu proto to stejné opakovat. Děkuji autorům stránky za dosavadní činnost a budu doufat v publikování nových článků i v budoucnu.
      Zdravím z Brna,
      Jan

    • Dobrý den všem návštěvníkům a přátelům našich stránek. Rád bych Vás prostřednictvím tohoto příspěvku pozdravil a uklidnil s tím, že naše stránky stále fungují a fungovat budou. Všichni administrátoři jsou pracující a tomuto koníčku se věnují ve volném čase, nicméně v tuto chvíli se pracuje na dokončení několika příspěvků. Již brzy se můžete těšit na jejich zveřejnění.
      Zdravím Vás
      Erik Hieke

  • Díky za článek Vzpomínky pana Františka Marka !!! Pan Marek byl za 1.SV v zajateckém táboře ve Vittorii na Sicílii, stejně jako můj praděda. Narozdíl od pana Marka se do Vittorie dostal zajetím u Doberdo a přes přístav Pozzallo. Ve Vittorii se roku 1917 přihlásil do ČS legií, kam byl také roku 1918 zařazen. Minulý týden jsem ve Vittorii byla a zjistila, že v tamním lágru bylo na 18.000 rakousko-uherských vojáků. Přesto je ale informací o životě v tomto táboře pramálo. Jsem proto za toto osobní svědectví moc ráda! Díky!

  • Ahoj ,to jsou tu parádní stránky. Mám v paměti dva krátké příběhy od mého dědy ,zejména pozadí vyšetřování z období poválečném. Rodina Erembergů a Reembergů z Hluboké nad Vltavou . Příběh baštýře či hajného z obce Lutová. Bych se podělil jestli bych mohl jen třeba doplnit tyto příběhy o pár drobností ( zřejmě podstatné) které asi určitě v protokolech zapsány nebudou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Menu
Nejnovější komentáře
Statistika návštěvnosti

TOPlist