Vybraná neštěstí související se železnicí u Chotýčan

Na trati v okolí Chotýčan se udála v letech 1913-1934 mnohá neštěstí a nehody, mezi které velmi často patřily požáry samotných vlaků od jisker. Naštěstí tyto požáry byly většinou velmi rychle uhašeny a nedocházelo k větší škodě. Proto tato neštěstí vynechám a budu se raději věnovat jiným, méně obvyklým.

Dne 11. května 1913 při křižování nákladního vlaku s osobním – službu konající výpravčí-staniční mistr Vyhnálek Frant. byl tímto zachycen a usmrcen, zapomenuv, že vlak jede po nepravidelné koleji č. 2.

Dne 5. února 1914 hrály si děti staničního mistra V. Penka v bytě se zbytky svíček z vánočního stromku. Od hořící svíčky vzňaly se na 2letém synku Venoušovi šaty a než druhé 5ti leté dítě přivolalo pomoc, jíž se mu hned dostalo-za 5 hodin zemřel.

Dne 6. dubna 1916 byl zraněn výpomocný výměnář Jan Břečka v obličeji kamenem vyhozeným dělníkem Janem Pávkem z vlaku č. 417 při jízdě. Kámen vložil jiný dělník Pávkovi ze žertu do kapsy, ten, když jej v kapse nahmátl, vyhodil jej bez rozmýšlení oknem ven z vlaku a Břečku zranil.

Dne 19. června 1918 při odjezdu vlaku č. 412 spadl zde se stupátka vojín Šůma Josef vracející se z dovolené ze Soběslavi a byla mu přejeta levá noha nad kotníkem. Vlak byl zastaven, raněnému poskytnuta první pomoc a byl odvezen tímtéž vlakem do Čes. Budějovic /do vojenské záložní nemocnice/

Dne 3. října 1918 po odjezdu vlaku 413 zkoušel 11tiletý Rudolf Krasser z Čes. Budějovic ve zdejší čekárně revolver, který při jízdě ve vlaku nalezl. Pojednou třeskla rána a zranila hocha těžce na stehně. Byl dán do nemocnice v Čes. Budějovicích.

Dne 25. listopadu vypadl ze zavřeného ale neuzamčeného vozu z vlaku čís. 418 u výměny č.1 školák František Krejčí a lehce se na ruce zranil. Byl odvezen tímtéž vlakem do Čes. Budějovic, tam prohlédnut železničním lékařem a odkázán do domácího ošetřování.

Dne 9. března 1921 byl výměnář Jan Janda při otevírání závor zraněn klikou od jeřábu, která se mu z ruky vysmekla a uhodila jej prudce do kolena, takže nemohl několik dní vykonávati službu.

Dne 17. března 1921 sršením jisker z lokomotivy vlaku čís. 415 byla zapálena lesní kultůra v km 17 2/3 na ploše 600 m2. Majiteli vznikla škoda přibližně 60 Kč.

Dne 13. ledna 1925 při odkopávce na úpravu prostranství pro novou staniční budovu (dráha ji prováděla ve vlastní režii) byl vážně zraněn padlým páčidlem dělník Josef Pauer ze Ševětína, utrpěv otřes mozku. Byl převezen do nemocnice do Čes. Budějovic, kde po několika týdnech se uzdravil.

Dne 8. srpna 1926 na lomu blízko stanice, postavil výměnář Josef Lusk nabitou pušku na zem, opřel obě ruce o ústí hlavně a pozoroval okolí. Jeho pes vyskočil předními tlapami na pušku, zavadil o spuštěný kohoutek, ten to částečně natáhl, tlapa se smekla, kohoutek sklapl, vyšla rána a Luska na obou rukou těžce a v obličeji lehce zranila. Byl dopraven autem záchranného sboru do nemocnice v Čes. Budějovicích. Od broků a prachu dostal otravu krve. Po 10ti týdnech vrátil se domů zahojen, ale bez palce.

Dne 29. září 1931 byl v km 18 6/7 vlakem přejet Vojtěch Klimeš narozený 1914 a usmrcen. Spáchal sebevraždu. Bydlel v domku u nádraží obce Vitín.

Dne 16. října 1931 byl ve stanici /km 18.00/ vlakem č. 901 přejet a usmrcen dělník na opravě státní silnice Josef Zika. Spáchal sebevraždu.

 

Menu
Nejnovější komentáře
    Statistika návštěvnosti

    TOPlist

    coffee canister